loods_nieuw.jpg

Huur De Loods!

De Loods is ideaal als je graag doet van groot, groter, grootst! Wil je graag een kick-ass fuif organiseren, een giga birthdaybash of een schoolbal? Dan moet je in De Loods zijn.

In 3 simpele stappen huur jij deze zaal. 

Stap 1: Huurprijs 

De prijs is afhankelijk van de categorie waarin je zit. 

 
 

categorie 

halve zaal 

hele zaal 

waarborg 

dranken-
lijst

A

Mechelse verenigingen aangesloten bij een door de stad erkende adviesraad;  
Mechelaars jonger dan of 30 jaar; Politieke partijen.  
Enkel evenementen met openbaar karakter

150

250

250

verminderd tarief 

B

Mechelaars ouder dan 30 jaar; Niet ‐ Mechelaars; Enkel evenementen met openbaar karakter

300

450

250

normaal tarief 

C

Evenementen met een niet openbaar karakter; Bedrijfsfeesten; Trouwfeesten; Familiefeesten

1200

1800

500

normaal tarief

D

Het stadsbestuur; OCMW; Verzelfstandigde agentschappen van de stad Mechelen; Stedelijke adviesraden; Scholen gelegen op het grondgebeid van de stad binnen het kader van hun schoolse werking. 

gratis 

gratis

gratis 

verminderd tarief 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stap 2: Kalender

Zijn jouw gewenste dagen nog vrij in onze kalender? Check hieronder de beschikbare data.

 

Stap 3: Vraag het aan.

Overtuigd dat De Loods de ideale ruimte is voor jouw event? Dan ben je nog 1 stap verwijderd van de toegang tot deze zaal.

Vul HIER  je aanvraagformulier in. Nadien nemen wij zo snel mogelijk contact op met jou.  
Opgelet, pas na onze bevestiging van de huuraanvraag wordt jouw datum in optie gezet en maken wij het contract aan.

Heb je nog vragen? 

Dat kan!
Wij proberen hieronder al een antwoord te geven op de meest gestelde vragen.
Als je de zaal huurt, raden we je sowieso aan om het huurreglement en het huishoudelijk reglement na te lezen. 

Welke extra kosten mag je niet vergeten?
  • Drank, al kan je daar zelf ook winst aan maken. 

  • Security bij een openbaar event. 

  • Schoonmaak – als je dat niet zelf wil doen.

    halve zaal - 395 euro (incl btw)

    hele zaal - 435 euro (incl btw)

  • Sabam: die moet je zelf aanvragen (halve zaal: 534m²  - hele zaal: 800m²) 
    Billijke vergoeding is door ons al aangevraagd. 

  • Verzekering: burgerlijke aansprakelijkheid

Subsidies, wat is dat? 

Omdat wij jongeren in Mechelen een duwtje in de rug willen geven bij het organiseren van events, kan je bij ons aanspraak maken op 2 subsidies. Een financiële ondersteuning dus. 

  • Securitysubsidie: Als je een openbaar event organiseert, ben je verplicht om security in te schakelen. Geen nood, wij zorgen voor een erkende bewakingsfirma op je event.  Omdat we beseffen dat security het kostenplaatje snel de lucht in jaagt, kan je hiervoor een subsidie aanvragen waar wij 75% van de kosten op ons nemen. Dit bedrag is afhankelijk van de grootte van de zaal en de uren van je event. 

  • Impulssubsidie: Dj's, zaal, drank, geluid, licht, etc. Een event organiseren loopt snel op. Om je te helpen als je verlies zou hebben door omstandigheden, kan je een bepaald bedrag terug krijgen van ons (max. €500) op voorwaarde dat je alle betalingsbewijzen kan voorleggen. Mails of winkelrekeningen aanvaarden we niet als officieel betalingsbewijs. 

Welke inkomsten zijn voor jou? 

Vestiaire, winstmarge bij drank, inkom, etc.

Moet jij nog een extra verzekering voorzien?

Absoluut! Elke huurder is verplicht een verzekering 'burgerlijke aansprakelijkheid' af te sluiten. Deze verzekering dekt de schade die de huurder of zijn medewerkers aan derden veroorzaken. Deze verzekering stuur je als bewijs minstens 5 dagen voor je event naar ons door.

Wie kuist er?

Hier heb je 2 keuzes:

  • Je kan de zaal zelf kuisen. Gebeurt dat niet grondig, dan rekenen wij een extra kost aan. 
    Halve zaal: €558 - hele zaal: €622 

  • Toch geen pro in dweilen? Dan kan je onze schoonmaakploeg inschakelen.
    Halve zaal: €395 (incl btw) – hele zaal: €435 (incl. btw)

Wat met eten en drank? 

Drank: Wij werken met een vaste brouwer zodat je op voorhand alle dranken aan ons kan aanvragen. 
Je betaalt dan alleen wat er opgebruikt is aan drank. 
Wil je toch met een eigen brouwer werken, dan rekenen wij een forfait van 750 euro aan.
Alcohol voor -16-jarigen is sowieso een 'no go'. 

Wil je sterke drank tijdens je event? Dan vraag je daarvoor een vergunning aan via dit formulier. 

Eten: In De Loods kan je eten opwarmen of werken via een traiteur. Helaas mag je zelf niet koken, frituren of bakken.  Geen nood, buiten hebben wij ruimte voorzien voor foodtrucks, laat het ons gewoon even weten dan bezorgen wij jou een vergunning via mail voor het plaatsen van een eetkraam buiten.  

Nog niet alles duidelijk of staat het vast dat je De Loods huurt?

Meer details vind je in het huur- en huishoudelijk reglement. Alles op een rijtje? Check de infofiche.