Huur De Club

Huur De Club!

Onze Club is er voor liveoptredens en gezelligheid troef op voorwaarde dat het een openbaar event is. De kleinere zaal is ideaal als je graag wil starten met een feestconcept, maar nog niet te groots wil uitpakken.

Wat kost dat?

Simpel: De huurprijs bedraagt 32,48 euro. De waarborg 150 euro.
Overtuigd dat De Club de ideale feest spot is voor jouw idee?

Huur De Club met 2 eenvoudige stappen:

Stap 1: Agenda-check.

Zijn jouw gewenste dagen nog vrij in onze kalender? Check hieronder de beschikbare data.

Stap 2: Vraag het aan. 

Vul eerst je aanvraagformulier in. 

Na jouw aanvraag verwerken we die binnen de 10 werkdagen. 
Houd zeker rekening met de minimale aanvraagtermijn zoals omschreven in het reglement.

Opgelet: pas na onze bevestiging van de huuraanvraag wordt jouw datum in optie gezet en maken wij het contract aan. 

 

 

Heb je nog vragen?

Hieronder schotelen wij je alvast een antwoord voor de meest gestelde vragen. Als je de zaal huurt, raden we je sowieso aan om het huurreglement en het huishoudelijk reglement na te lezen.

Welke extra kosten zijn verbonden aan huur van De Club?

  • Huur: 32,48 euro 
  • Waarborg: 150 euro
  • Schoonmaak: 125 euro.
  • Lenen van onze geluids- en lichtinstallatie met bijhorende technieker: 250 euro
  • Sabam & billijke vergoeding: die laatste hebben wij al voor jou gefixt. Alleen Sabam moet je zelf nog aanvragen via de website van Sabam. Daar geef je de afmetingen van De Club door: 80 m²
  • Eigen kosten van drank, bands, dj’s, verzekering, etc.
  • uitkopen van drankleverancier en liever met je eigen dranken voorzien? Dan betaal je een uitkoopsom van 150 euro. 

Vraag steun!

Omdat wij maar al te goed beseffen dat een feest organiseren in De Club niet van de poes is, helpen wij jullie daar graag bij. Dat doen we met onder andere een financiële ondersteuning.

  • Securitysubsidie:
    Bij elk jeugdevent met Dj’s in De Club, ben je verplicht om 2 security agenten in te schakelen. Omdat we beseffen dat de prijs voor security snel oploopt, kan je hiervoor de securitysubsidie aanvragen. Daarbij nemen wij 75 % van de kosten op ons. Niet slecht hé? ;-) Bij live optredens hoef je geen security in te schakelen.

  • Impulssubsidie:

    Dj’s of bands, drank, geluid, etc. Een goed event organiseren doe je jammer genoeg niet zonder budget. Om het risico van eventuele kosten of verlies te minderen, kan je een bepaald bedrag terug krijgen van ons. 

    Voor éénmalige activiteiten bedraagt de subsidie max 500 euro. Voor meermalige events kan dit oplopen tot max 1250. Voor wat, hoort wat: om beroep te doen op deze subsidie, moet je alle betalingsbewijzen voorleggen. Mails of winkelrekeningen aanvaarden we niet als officieel betalingsbewijs.

  • Live optredens:

    bij live events in De Club bieden wij gratis onze geluids- en lichtinstallatie aan. Enige voorwaarde is dat je daarbij een pro technieker inschakelt uit onze techniekerpoule, die kost 250 euro maar blijft de hele avond aanwezig om jouw event van de juiste klanken te voorzien. Rechts op deze pagina vind je onze technische fiche.

Moet je nog een extra verzekering aanvragen?

Absoluut! Elke huurder is verplicht een verzekering voor burgerlijke aansprakelijkheid af te sluiten. Deze verzekering dekt schade die de huurder of zijn medewerkers veroorzaken aan derden. Deze verzekering stuur je als bewijs minstens 5 dagen voor je event naar ons door.

Kuisen, hoe doe je dat?

2 opties:

  1. Je kuist de zaal zelf. Dat kost je uiteraard niets, behalve wat tijd.
    Gebeurt dat niet grondig dan rekenen wij een extra kost aan van 125 euro.
  2. Je haat dweilen en schakelt liever onze schoonmaakploeg in? 
    Geen enkel probleem, dan betaal je 125 euro.

Drank en eten in De Club?

Drank: Wij werken met een vaste brouwer zodat je vooraf alle dranken aan ons kan aanvragen. De zaalwachter zal die klaarzetten voor jullie. Jij betaalt nadien alleen de drank die opgebruikt is.

Sterke drank tijdens je event? Daarvoor vraag je eerst een vergunning aan. Na het voorleggen van die vergunning, kan je ook die drank bij onze zaalwachter voordien aanvragen. Alcohol voor -16 jarigen is sowieso een ‘no go’.

Vergunning aanvragen

Eten: in De Club mag je geen eten bakken, koken of frituren. Opwarmen kan wel. Wil je een foodtruck inschakelen? Dan is er buiten een plaatsje voorzien en moet je hiervoor ook eerst een vergunning  aanvragen bij ons.

Decibels. Deciwatte?

In de Club mag je tot 5 uur ’s ochtends feesten. Met de voorwaarde dat het volume van de muziek maximum <100dB(A) Laeq 60 min bedraagt. Je bent als huurder verplicht om tijdens je event een geluidsmeting te doen met onze aanwezige geluidsmeter.

Alles in detail op een rijtje?

Bekijk dan de infofiche.
Vergeet niet het huishoudelijk en huurreglement na te lezen voordat je De Club huurt.